poniedziałek, 25 września 2017

#90 "Poszukiwana" - Dean Koontz


Tytuł: "Poszukiwana"
Autor: Dean Koontz
Data wydania: 23 maja 2017r.
Liczba stron: 447
Tytuł oryginału: "Ashley Bell"
Wydawnictwo: Replika

"Poszukiwana", to pierwsza książka Deana Koontza, którą miałam okazję przeczytać. Dosyć rzadko sięgam po tego typu pozycje, czyli kryminały psychologiczne z domieszką grozy i zjawisk paranormalnych, ale ta wyjątkowo mnie zaintrygowała. Zarówno po opisie, jak i opiniach zasłyszanych o tej książce, spodziewałam się czegoś naprawdę wciągającego. Okładka też jest niczego sobie, więc miałam nadzieję, że nie będzie to ostatnia książka tego autora, po którą sięgnę. Czy dołączyłam do fanów pióra Deana Koontza? Zapraszam do dalszej lektury!

Bibi Blair jest pełną życia młodą kobietą, z wielkimi planami na przyszłość. Jest utalentowaną pisarką, z ogromną wyobraźnią, która ma przed sobą świetlaną karierę. Niestety, jedna wiadomość niszczy wszystko. Okazuje się, że jest nieuleczalnie chora i został jej rok życia. Bibi jednak oznajmia, że się nie podda...

Nagłe ozdrowienie dziewczyny zadziwia cały świat. Jak to możliwe, że rak i to jedna z jego najgorszych odmian, tak nagle zniknął? Wszyscy są zszokowani, jednak nie Bibi... Ona wie, że przeżyła po to, by uratować inną osobę, a mianowicie Ashley Bell. Kim ona jest? W jakim celu ma ją ocalić? Tego Bibi nie wie, ale nie spocznie, póki nie spełni swojego zadania. Staje się to dla niej obsesją. Nie zdaje sobie jednak sprawy, jak wyjątkowo niebezpieczne może się to dla niej wszystko okazać... Wkracza ona bowiem w świat sił nadprzyrodzonych, które nie tak łatwo pokonać... Jak zakończy się misja Bibi? Powodzeniem, a może kompletnym fiaskiem? Tego już musicie dowiedzieć się sami, sięgając po tę pozycję.

"Każde życie jest opowieścią lub zbiorem opowieści, z których nie wszystkie kończą się zgrabnym happy endem."

Wraz ze skończeniem ostatniej strony, naszło mnie na podsumowanie. Jaki jest werdykt? Ano taki, że mam co do tej książki mieszane uczucia. Z jednej strony otrzymałam wciągający i nietuzinkowy thriller o zawiłej akcji, który czytało się z wypiekami na twarzy, oczekując na dalsze wydarzenia. Z drugiej jednak, miejscami strasznie mi się dłużył, przez niepotrzebne rozdziały, zupełnie nic nie wprowadzające do historii. Gdy wezmę pod uwagę wszystkie moje za i przeciw, otrzymam na szczęście pozytywną opinię, gdyż plusów było zdecydowanie więcej.

Spodobał mi się pomysł na samą książkę, który okazał się fascynujący. Wprowadzenie elementów paranormalnych do tej historii, dodało jej swoistego wyrazu. Nie spotkałam się chyba jeszcze z tak zawiłą akcją, oraz mnogością elementów. Autor tak ją misternie utkał, że nie sposób jest przewidzieć pewnych rzeczy. Gdy dodamy do tego przebojową główną bohaterkę, która wypowiada śmierci wojnę, otrzymujemy coś naprawdę fajnego. Coś, czego na pewno przez długi czas nie zapomnę.

Jednak, żeby nie było tak kolorowo, to tak jak wspominałam, pewne elementy nie przypadły mi do gustu. Momentami akcja była zbyt zawiła, przez co łatwo jest się w niej pogubić. Według mnie również można by było skrócić tę historię o niektóre elementy, przez które książka czasami może się czytelnikowi dłużyć. Sam koniec troszkę mnie rozczarował. Spodziewałam się jakiegoś wielkiego wow, a niestety go nie otrzymałam. Nie jest to jednak nic z czym nie mogłabym się pogodzić.

Podsumowując, "Poszukiwana", to wciągający thriller, o nietuzinkowej akcji od której nie sposób się jest oderwać. Jeśli szukacie wciągającej pozycji na te długie, jesienne wieczory, to ta książka będzie idealna dla Was! Ja na pewno sięgnę jeszcze w przyszłości po jakąś pozycję tego autora.

Dziękuję Wydawnictwu Replika za egzemplarz książki!



Moja ocena: 7/10

Czytaliście? A może macie zamiar?
Piszcie w komentarzach! :)



2 komentarze:

  1. Nie czytałam, ale opis bardzo mnie zaciekawił i chętnie poznam losy Bibi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam jedną książkę tego autora i dobrze ją wspominam, na pewno sięgnę po kolejne, choć nie wiem kiedy, bo czasu na wszystko wciąż za mało :)

    OdpowiedzUsuń