piątek, 10 marca 2017

TOP 7 - Niedocenione książki.


Przeglądając codziennie setki książkowych zdjęć na Instagramie, można zauważyć, które pozycje są najczęściej czytane przez nas - Książkoholików. Jedne książki pojawiają się rzadziej, a drugie częściej. Są takie pozycje, które uwielbiam, a niestety według mnie są mało znane. Bardzo rzadko widuje je na instagramowych zdjęciach, nie mówiąc już o oddanych ocenach na Lubimyczytać.pl. Bardzo nad tym ubolewam i postanowiłam przedstawić Wam kilka książek, które myślę, że pokochacie tak samo jak ja, a przynajmniej mam taką nadzieję :)


1. "Między życiem, a życiem" - Jessica Shirvington

To jedna z moich ulubionych pozycji, a niestety mało kto ją zna, nie mówiąc już o jej przeczytaniu. Jest to pasjonująca, zabawna i wzruszająca pozycja, która skłania do przemyśleń. Uświadamia czytelnikowi, że trzeba cieszyć się z tego, co się ma i w pełni wykorzystać ten najcenniejszy dar jakim jest życie. Nie każdy ma tak dobrze i ważne jest, by cieszyć się z najmniejszych rzeczy. To sprawi, że będziemy szczęśliwi.

Opis: Jest inna niż wszyscy.
Od kiedy pamięta, żyje podwójnie.
Co 24 godziny następuje przeskok z jednego życia do drugiego, z jednej tożsamości do drugiej, z bogatego Wellesley do skromnego Roxbury.
Sabine z Wellesley ma wszystko, czego tylko pragnie. Imponujące przyjaciółki, drogie ciuchy, rewelacyjne stopnie w szkole i chłopaka, którego wszyscy jej zazdroszczą. Przyszłość wygląda różowo.
Sabine z Roxbury ma niezamożnych rodziców i wykolejonych przyjaciół – a kiedy jej tajemnica wychodzi na jaw, perspektywy jeszcze mocniej się zawężają. Lecz dzięki temu spotyka Ethana. Jest wspaniały, intrygujący, przyprawia o zawrót głowy.
Powieść Jessici Shrivington – pasjonująca, zabawna, skłaniająca do wzruszeń – to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy choć czasem myślą, że jedno ułożone życie zdecydowanie im nie wystarcza. Zobaczcie, co mogłoby się stać, gdyby wasz sen o podwójnej tożsamości nabrał rzeczywistych kształtów...


2. "Nienawiść" - Jennifer Brown

"Nienawiść" to jedna z tych pozycji, która wbija w fotel, wyciska łzy z oczu i wprowadza czytelnika w stan otępienia na długi czas. Niesie ze sobą przesłanie, aby nie przymykać oczu na ludzką krzywdę. Często jest tak, że ignorujemy zło, które ludzie wyrządzają innym, a później przez naszą obojętność dochodzi do tragedii. Książka Jennifer Brown uświadamia czytelnikowi, że zawsze trzeba reagować, gdy widzimy jak drugiemu czytelnikowi dzieje się krzywda. Jeśli chcecie przeczytać mocną pozycję, którą na długo zapamiętacie, to właśnie jest to książka dla Was.

Opis: Wyobraź sobie, że życzysz komuś śmierci i twoje pragnienie się spełnia. W dodatku zabójcą jest człowiek, którego kochasz.
Nick, chłopak Valerie, zaczął strzelać do uczniów w szkolnej stołówce. Dziewczyna, chcąc go powstrzymać, uratowała życie koleżance. A jednak oskarżono ją o współudział, ponieważ to ona wpadła na pomysł stworzenia listy ludzi, których oboje nienawidzili. Listy, według której Nick przeprowadził egzekucję.
Teraz Valerie musi stawić czoło kolegom i wrócić do szkoły. Czy osoby przeznaczone do „odstrzału” kiedykolwiek jej wybaczą? I czy ona sama pogodzi się z rolą, jaką odegrała w masakrze?


3. "Ember in the ashes. Imperium ognia" - Sabaa Tahir

To pozycja, która moim zdaniem znajduje się na równi ze "Szklanym tronem", czy "Dworem cierni i róż"(O ile nawet ich nie przewyższa). Jeśli kochacie te dwie fantastyczne książki tak bardzo, jak ja, to "Ember in the ashes" powinna być Waszym kolejnym wyborem. To zapierająca dech w piersi historia o honorze, miłości, poświęceniu i walce o wolność, która pochłonie Was bez reszty i zabierze w cudowną podróż, której nie będziecie chcieli kończyć. Polecam Wam ją z całego serca!

Opis: Laia należy do kasty Uczonych – w bezwzględnym Imperium tacy jak ona są zepchnięci na margines, stale inwigilowani i prześladowani. Aby ocalić brata oskarżonego o zdradę, dziewczyna wstępuje w szeregi buntowników i wyrusza ze śmiertelnie niebezpieczną misją do gniazda zła: zostaje niewolnicą w Akademii szkolącej najwierniejszych, najbardziej bezwzględnych żołnierzy Imperium. Jednym z nich jest Elias. Choć należy do wyróżniających się studentów , w jego sercu narastają wątpliwości, czy rola okrutnego egzekutora jest rzeczywiście tą, jaką chce odgrywać przez całe dorosłe życie. Przypadkowe spotkanie dwojga młodych ludzi nie tylko całkowicie odmieni ich losy, lecz także wstrząśnie posadami świata, w którym oboje żyją.


4. Trylogia "Nevermore" - Kelly Creagh

To jedna z moich ukochanych trylogii, do której niejednokrotnie będę jeszcze wracać. Jeśli szukacie nietuzinkowej, jedynej w swoim rodzaju, przepięknej, wzruszającej i tragicznej historii, z miłością w tle, która silniejsza jest niż śmierć, polecam Wam tę trylogię! Całości dopełnia zawarta w niej twórczość
Edgara Allana Poego, która nadaje tej powieści takiego mroku i tajemniczości, dzięki czemu czytelnik nie może się oderwać od tych powieści. Dodam tylko, że trzecia część to CUDO. Dwie pierwsze są cudowne, ale ostatnia to już majstersztyk. Ci, którzy, tak jak ja, czekali kilka lat na ostatni tom, wiedzą o czym mówię. Kocham Isobel i Varena i mam nadzieję, że zyskają oni również Waszą sympatię.

Opis: Uważaj, czego pragniesz... Możesz to otrzymać.
Uporządkowane życie Isobel, kapitan szkolnej drużyny czirliderek, właśnie zaczyna się walić. Pan Swanson, nauczyciel literatury, wymyślił następny ze swoich koszmarnych projektów. W parach. I kazał Isobel pracować razem z Panem-Ciemności-Varenem, niesympatycznym, wykolczykowanym gotem, z którym nikt z klasy nie zamienił nigdy bodaj jednego słowa. Może dlatego, że z kamieniami ciężko rozmawiać?
Przy bliższym poznaniu Varen okazuje się jeszcze mniej czarujący, niż się zapowiadało. Wesoły jak cmentarzysko, ciepły jak granitowa płyta, a na dodatek potwornie zgryźliwy. Ale ma to, czego rozpaczliwie potrzebuje Isobel – wiedzę na temat twórczości Edgara Allana Poego. Co więcej, jest gotów wziąć na siebie większą część zadania. Walcząc z uczuciem, że podpisuje cyrograf, Isobel przystępuje do projektu. W końcu wspólna praca nie będzie trwała wiecznie...
Albo będzie trwała, jeśli koszmar, który nosi w sobie Varen, wyrwie się na wolność. Wystarczy kilka dni, by przyjaciele odwrócili się od Isobel, kilka dni, by zmieniło się całe jej życie i kilka nieprzyjemnych słów, by najmroczniejsze marzenia zaczęły się urzeczywistniać. Uważaj, czego pragniesz – możesz to otrzymać.


5. Trylogia "Legenda" - Marie Lu

Co prawda czytałam te trylogię już ładnych pare lat temu, ale do tej pory pamiętam emocje, które towarzyszyły mi podczas jej czytania. Radość, smutek, złość, nadzieję. To książki idealne dla fanów dystopii, ale nie tylko. Myślę, że spodobają się każdemu sympatykowi fantastyki. Sięgnijcie po tę trylogię, a na pewno się nie zawiedziecie!

Opis: Mroczna przyszłość, w której nic nie jest takie, jak się wydaje.
Dwa odmienne światy, i dwoje młodych bohaterów, którzy stają w walce przeciwko sobie.
Piętnastoletnia June – geniusz militarny kontra jej rówieśnik Day – nieuchwytny przestępca.
Ich ścieżki krzyżują się. Rozpoczyna się wyścig na śmierć i życie.
Republika, miejsce niegdyś znane jako zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych, jest uwikłana w wieczną wojnę ze swymi sąsiadami, Koloniami.
Piętnastoletnia June, urodzona w elitarnej rodzinie w jednej z najbogatszych dzielnic Republiki, jest wojskowym geniuszem. Posłuszna, pełna pasji i oddana ojczyźnie, jest wychowywana na przyszłą gwiazdę najwyższych kręgów Republiki.
Również piętnastoletni Day, urodzony w slumsach sektora Lake, jest najbardziej poszukiwanym przestępcą Republiki, ale kierujące nim motywy wcale nie są tak podłe jak by się mogło wydawać.
Pochodzący z dwóch różnych światów June i Day nie mają powodu, by się spotkać, aż pewnego dnia brat June, Metias, pada ofiarą morderstwa, a Day staje się głównym podejrzanym. Wciągnięty w śmiertelną zabawę w kotka i myszkę, Day ucieka, próbując jednocześnie uratować swą rodzinę, a June desperacko usiłuje pomścić śmierć brata.
Zbieg okoliczności sprawia, iż oboje odkrywają prawdę o wydarzeniach, przez które połączyły się ich losy. Dowiadują się też, że ich ojczyzna gotowa jest sięgnąć po wszelkie dostępne środki, by zataić sekrety.
Oszałamiająca pierwsza powieść Marie Lu, pełna akcji, napięcia i romansu, bez wątpienia wciągnie i poruszy każdego czytelnika.


6. "Brudny świat" - Agnieszka Lingas - Łoniewska

"Brudny świat", to niesamowita, urzekająca, radosna, a zarazem też pełna bólu i smutna, historia dwójki ludzi, którzy pomimo przeciwności losu, potrafili pokonać demony przeszłości i odnaleźć swoją drogę u boku ukochanej osoby. Świetny styl pisania autorki sprawia, że czyta się ją bardzo szybko, a wręcz się ją pochłania. Gdy do tego dochodzi nam świetnie rozbudowana akcja, to nie pozostaje nam nic innego, jak usiąść w fotelu ze sporym zapasem herbaty bądź kawy, wygospodarować sobie kilka godzin wolnego czasu i zacząć czytać tę cudowną powieść, którą osobiście pokochałam.

Opis: Jeden z najpopularniejszych fan fiction, w 2010 wydany w USA pod tytułem "Dirty World" doczekał się polskiej premiery. Wstrząsająca opowieść o miłości, demonach przeszłości, głęboko skrywanych tajemnicach i o wielkiej namiętności. Wichrowe wzgórza miały swoich Cathy i Heathcliffa, Brudny świat pokazuje zagmatwane i tragiczne losy Kati i Tommy'ego.
„Pozostań przy mnie na zawsze
- przybierz, jaką chcesz, postać
- doprowadź mnie do obłędu,
tylko nie zostawiaj mnie samego w tej otchłani,
gdzie nie mogę cię znaleźć!
Nie mogę żyć bez mojego życia.
Nie mogę żyć bez mojej duszy!"


7. "Dziewczyna o kruchym sercu" - Elżbieta Rodzeń

Na deser zostawiłam sobie jedną z najlepszych książek, jakie miałam zaszczyt przeczytać w ubiegłym roku. Niewątpliwie to pozycja, która zaskoczyła mnie w 2016 roku najbardziej. Przy tej książce uroniłam również najwięcej łez. (To spore niedopowiedzenie, ponieważ to były hektolitry tej słonej cieczy). Zużyłam największą ilość chusteczek higienicznych (liczone były w tonach.) Oraz spędziłam najwięcej godzin zamulając, po jej skończeniu. (Tu miarą są dni). Nie spodziewałam się po niej aż tylu emocji. To, co dostałam przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Polecam tę powieść wszystkim z całego serca!

Opis: Janek to chłopak towarzyski i lubiany, w szkole wzorowy uczeń, a w wolnych chwilach wolontariusz. Ulka to jego przeciwieństwo – opryskliwa, nieufna, skryta.
Oboje są w klasie maturalnej, a z racji częstych nieobecności dziewczyna ma zaległości z matematyki. Janek zgłasza się na ochotnika, aby jej pomóc. Chce po prostu wypełnić kolejne zadanie. Z biegiem czasu z zaskoczeniem odkrywa, że coraz bardziej zależy mu na Uli. Dziewczyna jednak cały czas go odpycha… Zupełnie jakby czuła, że on nie jest z nią szczery i nigdy nie będzie mógł zdradzić jej swojej tajemnicy. Czy Ula pozwoli Jankowi zbliżyć się do siebie?
Nie jestem aniołem, choć to jako pierwsze może przyjść do głowy. Po prostu mam misję. Ważniejszą niż noszenie skrzydeł. Nie jestem jedyny, ale pracuję sam. Mam podopieczną, Ulę. Miałem dopilnować, żeby umarła, zniknęła. Nie spodziewałem się, że będzie tak intensywna. Słodka i pikantna. I wywróci moje życie do góry nogami. Będzie sądzić, że jestem lekiem, którego potrzebowała, ale to błąd. Jak mam ją ochronić? Kiedy jej serce pęknie, moje pójdzie w jego ślady. Jak mam ją uratować, skoro przyszedłem ją odprowadzić?

*Wszystkie opisy pochodzą ze strony Lubimyczytać.pl

Czytaliście którąś z wymienionych przeze mnie książek? Jak się Wam podobały? 
Macie też swoje ukochane pozycje, które według Was są za mało znane?
Piszcie w komentarzach! :)

9 komentarzy:

  1. Zgadzam się co do trylogii ,,Legenda" naprawdę mało doceniana, a jest naprawdę bardzo dobra!
    Zaciekawiłaś mnie ,,Dziewczyną o kruchym sercu" pierwszy raz ją widzę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tę książkę z całego serca, mam nadzieję, że Tobie również się spodoba :)

      Usuń
  2. Trylogie "Legenda" mam na swojej półce i książki tylko czekają, aż je przeczytam :)

    http://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadnie Ci ona do gustu :)

      Usuń
  3. Z pozycją nr 3 zgadzam się całym sercem, ale z szóstką niestety wcale... po połowie po prostu odpadłam ;v

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tak bywa, że jednym dana pozycja podoba się bardziej, a drugim mniej :) Dobrze, że zgadzamy się przynajmniej co do "Ember in the ashes" :D

      Usuń
  4. Dzięki Twojemu poleceniu zamówiłam "Dziewczynę o kruchym sercu". Opis wydaje się fascynujący, lubię takie historie. No i jeszcze bohaterka jest moją imienniczką <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w takim razie nadzieję, że pokochasz ją tak samo jak ja! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam wielką ochotę przeczytać "Między życiem a życiem" intryguje mnie ta pozycja ♡ Ale nie wiem kiedy znajdę na nią czas :) Świetny pomysł na post! :) Przyznam, że z wszystkich wymienionych czytałam tylko "Dziewczynę o kruchym sercu" i pamiętam, że czytałam ją z Twojego polecenia :*

    OdpowiedzUsuń