wtorek, 9 października 2018

#139 "Obsesja" - Katarzyna Berenika Miszczuk


Tytuł: "Obsesja"
Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk
Data wydania: 27 września 2017 r.
Liczba stron: 397
Cena okładkowa: 36,99 zł
Wydawnictwo: W.A.B

O tej książce kilka miesięcy temu było naprawdę głośno. Z tego co pamiętam, to zbierała bardzo pozytywne opinie, przez co ta pozycja znalazła się także w kręgu moich zainteresowań. Jako, że niedługo, bo już 17 października, wychodzi druga część "Paranoja", to stwierdziłam, że to odpowiedni moment, żeby w końcu przekonać się samemu, czy "Obsesja" jest rzeczywiście taka dobra, jak o niej mówią. Bardzo lubię twórczość Katarzyny Bereniki Miszczuk (oprócz strasznego "Gwiezdnego wojownika") więc byłam bardzo pozytywnie nastawiona i miałam nadzieję, że i tym razem się nie zawiodę. Czy tak się stało? Zapraszam do dalszej lektury!

Joanna Skoczek, to 29- letnia rozwódka, w trakcie robienia specjalizacji z psychiatrii. Po skończonym małżeństwie i kilkuletnim pobycie w Gdańsku, postanowiła wrócić do Warszawy, w której studiowała i podjąć pracę w Szpitalu Wschodnim.
Nie dane jest jej jednak pracować w spokoju... Tajemniczy Wielbiciel wysyła jej liściki miłosne, a każdy kolejny jest coraz bardziej niepokojący. Jakby tego było mało, na terenie szpitala dochodzi do morderstwa. Okazuje się, że nie był to wypadek, a sprawka seryjnego mordercy, który po kilku miesiącach przerwy, postanowił o sobie przypomnieć. Czy doktor Joannie Skoczek grozi niebezpieczeństwo? Tego już musicie dowiedzieć się sami, sięgając po "Obsesję"!

Nawet nie macie pojęcia, jak ja stęskniłam się za piórem Katarzyny Bereniki Miszczuk! Już zdążyłam zapomnieć, jak uwielbiam jej lekki i zabarwiony poczuciem humoru styl pisania. Sprawia on, że jej powieści czyta się jednym tchem. Całe szczęście, że mam u siebie już kontynuację i mogłam się za nią od razu zabrać!
Co do samej książki, to okazała się być naprawdę wciągająca. Świetnie wykreowani bohaterowie, których nie dało się nie polubić, trzymająca w napięciu fabuła, delikatny wątek miłosny oraz zakończenie, którego się nie spodziewałam, to to, na co liczyłam. Gdy dodamy do tego ponury i przyprawiający o dreszcze klimat, to wychodzi coś naprawdę świetnego.
Ja oczywiście nie domyśliłam się, kim był sprawca, ale to nic nowego, gdyż marny ze mnie detektyw. Niemniej jednak dowodzi to także temu, jak dobrze została przemyślana i napisana ta historia. Mnie osobiście nawet przez myśl nie przeszło, że mordercą mogła okazać się ta osoba.
Jeśli więc macie ochotę na bardzo dobry kryminał, to serdecznie polecam Wam właśnie "Obsesję". Myślę, że zaspokoi Wasze oczekiwania. A ja lecę czytać drugą część!

Dziękuję Wydawnictwu W.A.B za egzemplarz książki!



Moja ocena: 8,5/10

Czytaliście? A może macie zamiar?
Piszcie w komentarzach :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz