wtorek, 27 marca 2018

#129 "Bad Boy's Girl" - Blair Holden


Tytuł: "Bad Boy's Girl"
Autor: Blair Holden
Data wydania: 15 lutego 2018r.
Liczba stron: 424
Cena okładkowa: 39,90 zł
Wydawnictwo: Jaguar

Z wydawaniem opowiadań z Wattpada bywa różnie. Jedne pozycje są wciągające i ciekawe, a drugie nijakie i ciągnące się niczym "Moda na sukces". Spotkałam się i z takimi historiami i takimi, dlatego też byłam bardzo ciekawa, jak na ich tle wypadnie "Bad Boy's Girl", czyli prawdziwy fenomen Wattpada, który ma aż 183 miliony pobrań! Bądźmy szczerzy, te statystyki robią wrażenie, dlatego też podchodziłam do tej książki bardzo pozytywnie. Jako, że bardzo lubię młodzieżówki, których akcja rozgrywa się głównie w szkole, to nie mogłam się doczekać, aż zacznę czytać. Jakie są moje odczucia po jej skończeniu? Zapraszam do dalszej lektury!

Tessie ma jasny cel na najbliższy rok - przeżyć ostatnią klasę liceum. Nie będzie to łatwe, gdyż jej niegdyś najlepsza przyjaciółka, ma ją teraz za wroga numer jeden. Codziennie ją upokarza i przypomina o tym, że jeszcze niedawno Tessie ważyła kilkadziesiąt kilogramów więcej. Dodatkowo chodzi z chłopakiem, który od dzieciństwa bardzo podoba się nastolatce. Jakby tego było mało, do miasta wraca dręczyciel Tess, który ostatnie trzy lata spędził w szkole wojskowej - Cole Stone.
O dziwo okazuje się, że jest on dla niej... miły. Czy naprawdę chłopak, który kiedyś przy każdej okazji się nad nią znęcał i upokarzał, mógł się zmienić? A może powód tego młodzieńczego dokuczania był zupełnie inny? Tessie i Cole z każdym dniem zaczynają się coraz bardziej ze sobą zaprzyjaźniać. Czy ich znajomość pomoże nastolatce przetrwać ten rok? A może wręcz przeciwnie?


"Ze wszystkich ludzi akurat ty, siostrzyczko, powinnaś wiedzieć, jak cienka jest granica między miłością, a nienawiścią."

Przyznam szczerze, że przez pierwsze 200/250 stron, tę książkę czytało mi się naprawdę bardzo dobrze. Zabawna i sarkastyczna bohaterka, jaką jest Tessie, od razu zyskała moją sympatię i to głównie dzięki niej tak dobrze bawiłam się podczas lektury. Gdy doszedł do tego bad boy Cole, który z czasem okazał się być opiekuńczym i dobrym chłopakiem, to otrzymałam fajną młodzieżówkę, za którymi tak bardzo tęskniłam. Niestety, to wszystko do czasu...
Mniej więcej od połowy książki, cała ta historia zaczynała mnie coraz bardziej nudzić. Praktycznie nic się w niej nie działo, za to ilość lukru się zwiększała. Myślę, że można by spokojnie wyciąć z niej co najmniej sto stron, bo książka na pewno by na tym nie straciła.
Tak to jest właśnie z historiami umieszczanymi na Watpadzie - nie można się po nich za wiele spodziewać, no chyba, że dramy głównych bohaterów, która z czasem zaczyna budzić tylko irytację. Na początku myślałam, że może z tą książką będzie inaczej, ale niestety nie miałam racji. Nie mówię, że ta książka jest zła, bo tak nie jest. Styl pisania autorki przypadł mi do gustu, bo był lekki i młodzieżowy, do tego naprawdę polubiłam głównych bohaterów. Niestety może jestem już za stara na takie pozycje, albo za dużo się już ich naczytałam.
Niemniej jednak myślę, że nastolatkom powinna się ta książka spodobać. Trochę starszym czytelnikom również, jeśli tylko gustują w lekkich, schematycznych i nieidealnych młodzieżówkach.

Dziękuję Wydawnictwu Jaguar za egzemplarz książki!



Moja ocena: 7/10

Czytaliście? A może macie zamiar?
Piszcie w komentarzach :)



5 komentarzy:

  1. Czasami lubię sięgnąć po książkę skierowaną do młodzieży i może tej też dam szansę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę jakiś czas temu i mam o niej bardzo podobne zdanie jak Ty. Jak dla mnie również można byłoby tę historię skrócić o 100 stron i nic by na tym nie straciła... nawet zyskała. Jednak ja za bardzo nie polubiłam Tessie. Momentami wydawała mi się strasznie głupiutka.

    Pozdrawiam serdecznie,
    @jules.reads
    https://the-only-thing-i-love-are-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama musze przyznać, że po połowie tez się nudziłam. Książka nie była zła, ale miała swoje momenty. Może gdyby była odrobinę mniej obszerna, usunięto niektóre sceny? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jest to moje must read, ale jeśli trafi mi się okazja, to z chęcią spróbuję przeczytać :)


    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak siedzi u mnie w biblioteczce ta książka, ale jakoś nie bardzo mam ochotę ją czytać. Trochę mam obawy przed książkami z Wattpada.
    weronikarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń